Tuesday 22 May 2012

Bakal Mahasiswa KUIM ....4 JUN 2012.. MHS SESI 1 2012/2013

Assalamualaikum W.B.R dan Salam Sejahtera

Sejak akhir - akhir ini, begitu ramai bakal - bakal mahasiswa semester 1 yang bertanya pendapat mengenai KUIM di PM saya.

Pelbagai jenis soalan yang di lemparkan seperti yuran pendaftaran,peraturan KUIM, cara nak dapat anugerah dekan, mahal ke makanan di sini, pensyarah ok x?Mahasiswa kat sini kena wajib pakai tudung labuh ke? Lelaki tak boleh merokok ke dalam kawasan kuim dan sebagainya.




Jawapan saya kepada mereka adalah supaya mereka berfikir sebaik-baiknya sebelum buat keputusan.

Jika sudah buat keputusan dan bersedia menyambung pelajaran di sini pastikan anda boleh menyesuaikan diri dengan persekitaran dan cara KUIM yang berbeza dengan tempat lain.

Mana2 tempat di dunia ini semua ada peraturan dan peraturan itu di cipta oleh manusia kepada manusia yang bertujuan untuk mendisiplinkan manusia. Sesuai jugalah nama kolej kita yang memegang title ISLAM.

Peraturannya juga mesti lebih islamik.Kalau nak berdating 24 jam, berjalan berkepit,pakai pakaian tak tutup aurat, nak yuran percuma,nak keluar ikut suka hati,nampaknya bukanlah KUIM tempatnya.

Pilihlah IPTA DAN IPTS yang lain dirasakan sesuai tetapi jika anda memilih untuk belajar di KUIM, kita haruslah mematuhi peraturan yang ditetapkan.



Saya ingin mengajak anda semua.


Sayangi KUIM, bagi sokongan pada Aktiviti MPM KUIN, hormati pensyarah, pakai pakaian tutup aurat, salurkan suara anda kepada tempat yang betul, jaga adab pergaulan dan yang paling penting jadi pelajar yang namanya ISLAM (Bg muslim) dengan bersikap seperti seorang Muslim .

Apapun saya ucapkan tahniah dan syabas di atas kerelaan hati bakal pelajar semester 1 yang di anggarkan 1200 orang yang akan menyambung belajar di KUIM bulan Jun nanti.

Pada hemah saya, kita patut bersyukur belajar di KUIM ataupun di mana - mana IPTA/S

Mengapa saya pilih KUIM adalah kerana saya tahu KUIM boleh memberi peluang kepada mahasiswa untuk melakukan satu perubahan dalam hidup ke arah yang lebih positif tetapi segalanya bergantung pada individu itu sendiri.

Alhamdulillah saya sudah buktikan saya mampu buat perubahan pada diri setakat ini.

Insya Allah betulkan niat dan cintailah tempat anda belajar dan Insya Allah anda kan rasa satu kenikmatan berada di sini.

Alhamdulillah takdir ALLAH meletakkan saya di bumi Melaka ini di KOLEJ UNIVERSITI ISLAM MELAKA ini

Rupanya ada terlalu banyak hikmah yang ALLAH ingin berikan kepda diri ini






  KUIM KERANA ALLAH

Sekian terima kasih..
" Transformasi Mahasiswa Ulul Albab Beragenda ." 

Mohamad Aliff Azrai Bin Mat Zain
Yang Di Pertua
Majlis Perwakilan Mahasiswa
Kolej Universiti Islam Melaka



No comments:

Post a Comment